Milyen a jó főnök? Eláruljuk!

szerző: Jobline
2014 szeptember 11. Szóljon hozzá

A rossz főnök pokollá teszi a munkatársai életét és végül óhatatlanul csődbe taszítja a céget, a jó vezető viszont mindenkit inspirál és új távlatokat nyit a vállalat számára

Legyen szó kisvállalkozásról vagy kontinenseken át terjeszkedő multiról, a jó vezetőnek vannak bizonyos általános tulajdonságai, amelyek szükségesek ahhoz, hogy az általa irányított szervezet hatékonyan működjön és a munkatársak ne gyomorgyörccsel érkezzenek reggelente az irodába. Bernard Marr stratégiai elemző összegyűjtötte, mik a jó főnök legfőbb jellemzői.

1. Határozott vezető pontosan körvonalazott célkitűzésekkel
A jó főnök tudja, hogy mit akar, és hogyan szándékozik elérni céljait. Ezt világosan kommunikálja a csapatának, amelynek tagjai ennek köszönhetően a lehető legjobb eredménnyel oldják meg feladataikat. Nem titok, hogy mik a távlati tervek, és ezeket miként lehet megvalósítani – a cég minden dolgozója részese kell kell legyen a stratégiának, amely sikerre viszi a vállalkozást

2. Felelős önmagáért és a csapatáért
A jó vezető szigorú elvárásokat támaszt a csapatával szemben, de tudja, hogy ezen az elvárásoknak neki magának hatványozottan kell megfelelnie. Minden alkalmazott felelős a cég sikereiért és kudarcaiért, de a legfőbb „hunyó” a vezető kell legyen.

3. Megoldja a problémákat
Aki gyorsan felfedezi, mi a baj, és azonnal van ötlete a megoldásra, el tudja kerülni a buktatókat, és sikerre viszi a vállalkozást. A jó vezető a munkatársakat is bevonja a probléma megoldásába, mert a közös gondolkozás további kiváló ötleteket szül és erősíti a csapatszellemet.

4. Nem mikromenedzser
Aki jól válogatja össze a munkatársait, nem kényszerül arra, hogy folyamatosan ellenőrizze és a napi apró-cseprő feladatok szintjén szigorúan dirigálja őket. A jó főnök tudja, hogyan kell delegálnia a feladatokat, és bízik a csapatában, amelynek tagjait soha nem vegzálja fölöslegesen.

5. Gyorsan és jól dönt

Egy szervezet működtetése során naponta ezernyi kisebb-nagyobb döntést kell hozni. Ha egy vezető lépten-nyomon leáll vacillálni, menthetetlenül eltéved a dilemmák dzsungelében. Így nem csupán a problémákat nem sikerül megoldani, de elveszti a beosztottak tiszteletét és bizalmát is.

Forrás: Jobline


6. Odafigyel a munkatársaira
Az ügyfélnek mindig igaza van és a cég érdeke az első, de a vállalkozás halálra van ítélve, ha a vezető nem figyel oda a munkatársakra. Elvégre ők működtetik a céget, és ha lelkesen, boldogan teszik, az mindenkinek javára válik.

7. Elismeri a jó munkát
Mindenki szereti, ha díjazzák az erőfeszítéseit, ennek köszönhetően még lelkesebben folytatja munkáját. A jó vezető mindig pozitív visszajelzést ad, ha elégedett a teljesítménnyel. Ez megnyilvánulhat pénzjutalom vagy különféle bónuszok formájában, de a kollégák már azt is igen nagyra értékelik, ha a főnöknek van néhány jó szava a munkájukkal kapcsolatban.

8. A jó főnök őszinte
A sunyi, kamuzó, kiszámíthatatlan vezető szétzilálja a szervezetet, amelynek az élén áll. Akkor is őszintének, egyenesnek kell lenni, ha az igazság netán fájdalmas. Az adott szó mindig betartandó. A bizalom elvesztése a vállalkozás bukásához vezethet.

9. Lendülettel, de kiegyensúlyozottan
A kiváló vezetők élnek-halnak a cégért, de azért tudják, hol a határ. A munka nem mehet a magánélet rovására, meg kell teremteni az egészséges egyensúlyt. A főnök is ember, akinek remélhetőleg boldog és szenvedélyes élete van a szakmai tevékenyesége mellett, és ezt tudatosítania kell magában a munkatársakkal kapcsolatban is. Csak olyan mértékű elköteleződést szabad elvárni a kollégáktól, ami lehetővé teszi, hogy a „gyáron” kívül is minden bármilyen téren ki tudjanak teljesedni. A jó példával pedig a főnöknek kell elöljárnia.     

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Érdekel a HR világa? Olvasd rendszeresen a HVG HR Center szakmai cikkeit!
     

     

 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)